Simple Grilled Asparagus wrapped in Mild Scramble and Fish Crumbs


Hey honey baby
Do you remember when we're first met
You are somehow a hundred star that I never know
In tiny appreciation but a huge maintain
I like to stop a minute and rewind
When we met on our first time
In simple gratitude and most resembling face
I got a place to comfort me

(Indonesian)
Pagi ini, sengaja bangun lebih pagi karena dapat tamu baru di dapur alias si 'Paman berkaki panjang dan menyehatkan'. Let's get imagination... idenya dari cerita Daddy Long legs, yang bercerita seorang laki-laki misterius yang murah hati yang disebut paman oleh seorang gadis muda yang ditolongnya. Buat yang pernah baca dan barangkali tahu kisahnya. Yang aku suka disini kita bisa belajar banyak hal bahwa ketika kita menolong seseorang mulailah dengan tanpa pamrih atau pamer. Rasa iba atau kasihan bisa menjadi pendorong, tetapi ketulusan akan memberi dan mengembalikan kebahagiaan berkali lipat. Kita juga bisa belajar untuk tidak menganggap remeh seseorang, yang barangkali suatu saat kita bisa saja berjodoh (entah dalam hal apa). Makanya aku mengumpakan si Asparagus ini seperti itu. Kalo dilihat secara fisik, biasa aja nggak menarik tetapi rasanya lezat dan kandungan gizinya juga oke. Sosok yang sederhana, berkaki panjang seperti si paman, dan tentunya menyehatkan :) Dan sebenarnya ada satu lagi sifat yang sama, misterius, tersembunyi, karena disini sayuran ini jarang sekali bisa didapatkan di pasar-pasar tradisional atau modern sekalipun, kecuali yang menyediakan sayuran impor. Kalau diingat-ingat pertama kali kenal sama si 'paman' ini juga unik, nggak sengaja menemukan sayuran ini jatuh dari keranjangnya di sebuah modern market. Kalau sekarang sih, susah nyarinya dan sekalinya ketemu juga suka miris, entah kenapa si 'paman' kekurangan gizi. Karena penasaran, waktu itu langsung dibeli, ditumis sederhana ditemani kerang. Langsung jatuh hati sama err.. kebaikan si paman maksudnya (hahaha).

(English)
I accidentally waking up early this morning because I got a new guest in the kitchen aka the 'Healthy Long Legs Uncle'. Let's get sort of imagination, shall we? how about 'Daddy Long legs', which tells the story of a mysterious man who generously called uncle by a young girl who get his help. To those who ever read and probably knowing this story. What I liked that we could learn a lot of things if we would help someone else should start with no strings attached or showy. Compassion or pity can be a good will, but the sincerity will appreciate much more happiness than we thought. Also we learning not to underestimate someone, that perhaps we might connect by fate someday (in any kind of ways). So I deifying asparagus like that. Not really appealing in looks but it tastes delicious and nutritious. Simple in figure, have long legs similar to that uncle, and certainly it's healthy. Actually, there's another reason why I made an imagination, because this vegetable much rarely be found (aka mysterious) in traditional markets or modern though, unless the supply of imported vegetables. The first time I met the 'uncle' was quite unique, for it suddenly fell from the basket stall just after I walked through of it. Out of curiosity I bought it and cooked with numbers of fresh clam. Yes, I'm quickly falling in love with how generous of goodness it is.

Rasa asparagus yang manis lembut dan batang yang renyah cocok digabungin apa saja, entah pakai saus yang tajam sampai di-grill sederhana. Asiknya nggak perlu ribet untuk mengolahnya, cukup dicuci bersih dan tahu sampai bagian mana yang bisa dipakai karena menyisakan serat di bagian bawah. Untung sekarang bisa nemuin di modern market yang menjual buah dan sayur impor dan terjaga kesegarannya. Proses memasaknya juga terbilang cepat, lebih baik menyisakan kerenyahannya, ibaratnya pas bercakap-cakap sama si 'paman' jadi nggak membosankan. Kalau terlalu lunak, bisa dibuat puree atau sup asaparagus. Untuk kali ini, cukup di-grill simple aja, dibumbui garam, lada hitam dan olive oil. Untuk wrapped-nya, aku buat mild scramble egg, dengan campuran susu. Kemudian ditaburi remah ikan, bisa pakai ikan apa saja (semakin khas rasanya makin oke) yang dibumbui dan digoreng garing hingga gampang diurai. Taburkan setelah dicampur tumisan cacahan daun jeruk (optional). Hias dengan potongan cabai segar yang ikut dimakan. 

Oh dear daddy long legs
I wish you know how I thankful of you
Not because I merely wishes to meet you
But how much encourage and hope you always gave
Like a never ending pray
A hidden prayer in me make a wish too
To only and one uncle like you to be a generous person
Until the day I can meet you
A very happy me promises to smile on you
~personification poetry for "Daddy Long Legs" @ Heiki

Grilled Asparagus
a bunch of fresh asparagus. Cut and clean. Seasoned with salt and black pepper. Grilled for a minute. Place on the plate with olive oil
Mild Scramble Egg
1 egg (big size, or 2 - if you want more)
50 ml milk
salt and pepper (I added black pepper after it done, to strong the scent)

Fish Crumb
50 gr fresh fish meat with skin, seasoned with:
3 garlic
3 shallot (I use asian shallot so it's smaller)
1/2 tsp salt
3 salam leaves / curry leaf
50 gr galangal (shredded)
20 gr turmeric (shredded or powder)
1 tsp coriander (or less, just noticed the bitter effect)

outside additional (optional)
- finely chopped lime peel / leaf
- slice of fresh red chili, edible garnished

- mashed or make a puree from all ingredients except galangal and salam leaves (finely chopped).
- mix well with the exception ingredients
- coat into the fish meat, stay for 4-5 hours until it absorbed well, then fried until the it can be crumble into small pieces










0 komentar:

Post a Comment

 

Popular Posts

instagram me

THX4Visiting & Please :)

THX4Visiting & Please :)

Followers